A szórakozás 4 típusa: a Lazzaro-modell

Van egy jóbarátom, Zoli, aki szereti a jó zenét (pontosabban amit én is), de nem az a koncertre járós fajta. Pár éve mégis eljutottunk közösen egy koncertre, ahol ő végig csak álldogált – szerintem nem tetszett neki. Hazafelé viszont áradozott arról, hogy mekkora élmény volt az egész este. Most akkor ő jól szórakozott vagy sem?…

Details

Miért működik a gamification? 5 könyv az alapokról

Amikor a gamification szóba kerül, gyakran játékokról, játékosokról, játékmechanizmusokról kezdünk beszélgetni. Habár ezek igen fontos szeletét tartalmazzák a játékosításnak, ne menjünk el szó nélkül az egyéb kapcsolódó területek mellett sem – UX, pszichológia, viselkedés gazdaságtan módszerek ugyanúgy megjelennek itt. Összeszedtünk 5 olyan könyvet, ami hasznos lesz a következő gamification projektjeidhez, jó olvasást kívánunk! 🙂 (A…

Details

Amiért a gamification projektek elbuknak

Tudod, hogy miért bukás a vége a startup-ok jelentős részének? Azért, mert olyan problémát akarnak megoldani, ami valójában nem vagy csak elenyészően kevés embernek probléma. A játékosítással ugyanez a helyzet: ha rossz problémát próbálsz megoldani, akkor jó eséllyel elmarad az a hatás, amit elvárnál a módszertől. Tipp: lépj be a Gamification [HUN] Facebook csoportba, ha…

Details

Libri és Az Elhagyott Könyvek 17 játékmechanizmusa

Atya-úr-isten. A Libri húzott egy olyat Karácsony előtt, amit az összes könyvfanatikus elkerekedett szemmel figyelt: szerte az országban “elhagytak” 1000 könyvet, amit ha megtalálsz, még egy jutalmat nyerhetsz. Mi a gamification ebben az egészben? A Libri könyvkiadó gondolt egy merészet, miszerint szeretné felhívni az olvasás fontosságára a figyelmet, és életre hívott egy decemberi kampányt. Ebben…

Details

Konferencián jártunk: 7+1 gamification arc, akit érdemes követni

2017 november végén rendezték meg Brighton-ban (Egyesült Királyság) az első Gamification Europe konferenciát. Rettentően vártam az eseményt, ráadásul két okom is volt rá: egyrészt az Oktatás szekcióban tartottam egy 20 perces előadást, másrészt pedig odagyűlt a gamification szakértők és tervezők apraja-nagyja.  Ahogy kedden reggel beléptem a konferenciaterembe, mérsékelten leesett az állam: az összes olyan ember…

Details

Játékosított keretek tanuláshoz: az LGF-keretrendszer

Játékosítani százféleképpen lehet. Gyakran előfordul, hogy hasonló folyamaton kell dolgoznunk, mint amit egyszer már akár mi, akár más játékosított. Ilyenkor jó eséllyel nem akarjuk feltalálni a spanyolviaszt, hiszen több módszertan is a segítségünkre van a tervezésben. Ezek egy része olyan keretrendszer, amely segít valamilyen logika mentén végiggondolni a folyamatunkat, és az egyes részekhez nyújt jól…

Details
A játékosítás káros hatásai

A játékosítás káros hatásai

A napokban megjelent egy cikk az Index Godmode rovatában “Lassan károsabb videójátékozni, mint kaszinóba járni” címmel, mely a tipikusan Fekete Kalapos játékosítási módszerek káros hatásait vizsgálja. Ugyan ők nem a játékosítás oldaláról közelítették meg a dolgokat, hanem a játék oldaláról (World of Warcraft, FarmVille, Star Wars Battle Front 2), szerintem kitűnő alapanyag arra, hogy segítségével…

Details
Véradás játékosítása

Hogyan játékosíthatjuk a véradást?

Szoktál vért adni? Ha igen, jár neked egy virtuális pacsi! Amennyiben nem, úgy velem együtt a többséghez tartozol. Talán ugyanúgy rettegsz és viszolyogsz a tűtől, kanültől, ampullától mint én, talán csak nem érted, hogy miért is kéne vért adnod, esetleg úgy gondolod, hogy a magyarországi vérkészletek ki vannak maxolva. Pedig nincsenek. Vajon a nem adók…

Details

#2 Mély Motiváció: Fejlődés és teljesítmény

This entry is part 3 of 5 in the series Octalysis keretrendszer

A Fejlődés és teljesítmény az Octalysis keretrendszer 2. Mély Motivációja. Ez a motiváció ösztönöz minket arra, hogy egy kitűzött cél felé haladjunk és elérjük azt. Az Octalysis blogján részletes leírások találhatók a rendszer egyes részeiről, ebben a sorozatban ezeket adjuk közre magyarul, érthető példákkal kiegészítve. Mindannyian emlékszünk még az általános iskolai tanítóinkra, akik piros pontokkal…

Details

Játékosítás a hétköznapokban

Játékosítani nem csak tanórát vagy vállalati rendszereket lehet, hanem a mindennapi élet folyamatait is, ha célunk az emberek viselkedésének megváltoztatása egy adott irányba. A lenti 9 videó olyan példákat sorakoztat fel, melyeknek többségében felfedezhetőek játékosítási elemek, azonban van néhány, mely egyszerűen csak vidámabbá és élvezhetőbbé szeretné tenni a szürke hétköznapokat. Téged melyik fog meg a…

Details