A viselkedés néha logikátlan, de tervezhető —
ismerd meg hogyan

Merülj el a vásárlói pszichológia és a gamification gyakorlatában
a Kollektíva Akadémiáján

Nem vásárolnak a látogatók?

Átkattintanak a honlapodra, de be is zárják pár másodperc múlva? Lehet, hogy már megvettél rengeteg “ez a tuti vevőszerző/megtartó módszer”-anyagot, de ott őrlődsz a kérdéssel, hogy melyiket használd.

1-2 hónap után az előfizetőid lemondják az előfizetésüket?

Időt-energiát nem spórolva összeraktál egy remek tartalmat remek közösséggel, mégis alig vannak “veterán” tagok, akik pár hónapnál régebb óta a tagjaid.

Nem térnek vissza a felhasználók?

Letöltik az appodat, de egynél többször meg sem nyitják? Te órák százait dolgoztál a szoftveren vagy a honlapodon, és pártíz másodperces sessionöket töltenek csak a felhasználók veled. Ha nem emlékezteted őket, akkor alig használnák a cuccodat.

Egy nem tökéletes világban logikátlan lenne tökéletes döntést várni bárkitől

Napról napra, óráról órára egyre nagyobb zajból kell kiválogatnunk a hasznos információt. Megéri megvenni ezt vagy azt? Jobb lesz nekem bármi, ha használom ezt az appot? Fejlődök azáltal, hogy bent vagyok ebben a közösségben? Tele vagyunk kérdésekkel. Aztán ott van a tengernyi e-mail, ködös vevői motivációk, növekvő konkurencianyomás: így telik az életünk. Így kellene mindig megfelelő döntéseket hoznunk.

Egy tökéletes döntéshez három dolog kell:

Ne áltasd magad: a potenciális vevőidnek

Ezért elég vesztett helyzet, ha azt feltételezed a vevőidről, hogy logikus döntést tudnak hozni egy ilyen logikátlan világban. És van még furcsább is:

Ha az emberek meggyőzhetőek valamivel, akkor gyakran annak az ellenkezőjével is

Döbbenet, hogy képesek vagyunk azért megvenni valamit, mert nagyon kevés van belőle (scarcity: “vedd meg most, mert kevés van”), és azért is, mert nagyon sok van belőle (társadalmi bizonyíték: “már több százan megvették, vedd meg te is”).

Azt lenne jó tudni,
hogy mikor melyik alapelv(ek)et kövessük.

A figyelemért vívott háborúban az Akadémia lesz a titkos fegyvered

Egy játékot szívesen kezdünk el, és többnyire végig is szoktunk játszani. Mondhatjuk, hogy a játékoknak 100% körüli a konverziója. Mondanom sem kell: ez magasan veri az összes üzleti és apphasználati folyamatot.
Ha játékokból veszünk át elemeket (pontokat, jelvényeket például) azért, hogy ösztönözzünk másokat, az a gamification. Ezen keresztül, egy kikövezett úton sétálva merülhetsz el nálunk a viselkedéstervezésben.

Mondhatnánk úgy is, hogy a gamification a vásárlói pszichológia kapudrogja.

Játékosított közös utazás a gamificationben:
ez a Kollektíva Akadémiája

Ez az Akadémia az Akadémiák mögött

Az Akadémia egy zárt felületű honlap,

amihez havi előfizetéssel lehet hozzáférni

Mivel félelmetesen sok szakmai anyag lesz fent, két dolgot teszünk:

A nulladik pillanattól kezdve megfogjuk a kezed

Végigvezetünk alapozó és haladó kurzusokon, illetve a többi, folyamatosan bővülő tartalmunkon (erről lentebb fogsz olvasni). A tapasztalatokat, kérdéseket, ötleteket pedig egy zárt Facebook csoportban beszéljük át, ahol csak Akadémia-tagok vannak.

Játékosítjuk a teljes Akadémia-élményedet

Néhány apróság (valójában komoly technikai varázslat):

  • tartalomfogyasztással pontokat szerezhetsz, amivel szintet lépsz
  • minél magasabb szintű vagy, annál több tartalomhoz férsz hozzá
  • egyéni és csoportos küldetéseken vehetsz részt, hogy még mélyebb szakmai tudásod legyen
  • időnként különleges kihívásokat is teljesíthetsz, ahol a meglévő tudásodat próbálhatod ki a gyakorlatban
  • a jelvényekről és a meglepetésekről ne is beszéljünk

Fedezd fel, hogyan teheted játékkal és tudománnyal hatékonyabbá és érdekesebbé a világot

Napi rendszerességgel alkalmazzák a saját munkájukban az Akadémia tudását, ötleteit, módszereit az alábbi területek:

Ügynökségi kreatívok

folyamatos nyomást jelent, hogy a nagyobb ügyfeleknek időnként előrukkoljunk valami új kampánnyal – ráadásul náluk a 3-4%-os konverziójavítás is szemmel látható eredmény

Digitális terméket fejlesztők

UX, Service és Product Designerek zászlóaljai masíroznak az ügyfélélmény lobogója alatt, és az ő munkájukhoz alapját jelentő tudományokkal (alkalmazott pszichológia, viselkedési gazdaságtan) van ez az út kikövezve

Webshopok

a visszatérő vásárlók kérdése a világ összes webshopját foglalkoztatja, emiatt (is) élik aranykorukat a beváltható pontok, az ajánlási rendszerek és a különböző módokon összeállított csomagok, amik a motivációink más-más aspektusait mozgatják

Szövegírók és marketingkivitelezők

az árak tervezésétől és prezentálásától kezdve a célcsoport hatékonyabb megismerésén át a figyelemfelkeltő kampányokig rengeteg példát tudnál te is mondani a sales és marketing területéről

Meg sem kérdezem, hogy érdekel-e.

Ez mind a tiéd (kortyolj egyet a kávédból, mert ez kemény lesz)

Amikor csatlakozol az Akadémiához, az olyan lesz, mintha egy brutálisan részletes IKEA összeszerelési útmutató szereznél meg. Ráadásul nem csak 1-2 extra csavart kapsz mellé, hanem egy komplett szerszámosládát:

Az Akadémia gerincét az adja, hogy egymásra épülő kurzusokba szerveztük a legfontosabb anyagokat.

A Bevezetőben az alapvető funkciókkal ismerkedsz meg. Az Alapozóban a megfelelő elméleti dolgokat ismered meg és megfelelő mindsetet kapsz a viselkedéstervezéshez. A KOJAK-módszertan egy gamification / viselkedéstervezési módszer, amiről szintén egy teljes leckesor szól. Ott az Octalysis, ami egy haladó gamification módszertan. Valamint a Vásárlói pszichológia kurzust is eléred (miért és hogyan hozunk meg vásárlási döntéseket).

Részletes kurzusok vezetik a figyelmed
(ha akarod)

Részletes módszertani útmutatókat kapsz

Így könnyebben tudod vásárlói pszichológiai és gamification szempontból újragondolni a projektjeidet, mert lépésről lépésre tudod ezeket követni.
Rendszeresen készítünk újabb és újabb munkafüzeteket, amik egy-egy adott kurzushoz tartoznak és ahhoz adnak neked feladatokat.
Különböző miniküldetések is elérhetőek, amik egy-egy szűkebb témát járnak körbe (mint például a perszóna kialakítása).
Ezek mellett van néhány letölthető cucc, ami a tervezést, ötletelést, hatékonyabb munkát segíti (például egy ellenőrzőlista-excel).

Ez lesz az egyik kedvenc részed az Akadémián. Egy átlagos gamification-érdeklődő megáll a “pontok-jelvények-ranglisták” ismereténél, és csak ráncolja a homlokát, amikor újfajta jutalmakat kell kitalálnia, hogy a játékosai ne unják meg a dolgokat. Te ekkor hátradőlsz a székedben, felmész a Mechanizmusok oldalra és rászűrsz például a Kiszámíthatatlanság motivációhoz tartozó elemekre. Már gőzerővel kattog az agyad, hogy éppen zsákbamacskát használj vagy easter egg-típusú jutalmat. Felhasználási tippeket is kapsz a leírásokban, sőt más mechanizmusokkal való kombinálási javaslatokat is.

Hozzáférsz ~100 gamification mechanizmushoz

Hozzáférsz ~50 kognitív jelenség leírásához

Az agyunk trükkös szerkezet, próbálja segíteni a gondolkodásunkat mindenféle kerülőutakkal. Ezek viszont néha nem a legjobb, leglogikusabb döntést hozzák meg, ezért vagyunk irracionálisak. Ezeket a kerülőutakat hívjuk kognitív torzításoknak, és mindenkire hatással vannak (igen, rád is, és ha most azt gondoltad, hogy biztos nem, annak a jelenségnek a neve visszafelé elsülés-hatás, angolul backfire effect). Ha ismered ezeket a torzításokat, akkor hatékonyabban tudsz másoknak segíteni tényleg a legjobb döntést meghozni.

Az Akadémiában nem az a legjobb, hogy kezdő és haladó szintű anyagokat találsz meg rendszerezve, tanulási utakba rendezve. Nem is az, hogy egy zárt Facebook csoportban tudsz tanácsot és visszajelzést kérni a projektjeidről. Azt már meg sem említem, hogy a több témát érintő anyagokat videokurzusként is megnézheted.

Az Akadémia legnagyobb előnye az, hogy téged jobb szakemberré tesz: érteni fogod a "dolgok mögötti dolgokat"

miért hatásos egy marketingszöveg

miért marad valaki tag akár évekig

hogyan szeretnek bele egy applikációba

Hejhó, Ádám vagyok a Kollektívától,

és én állítottam össze az Akadémia anyagait a hozzád hasonló „konverzióhuszárok” igényei alapján.

Mélyen hiszem azt, hogy játékokkal és tudománnyal a világ hatékonyabbá ÉS érdekesebbé tehető. Mivel itt vagy, azt hiszem, hogy ebben hasonlítunk.

2016 óta segítek magyar vállalkozásoknak hatékonyabbá és érdekesebbé tenni a termékeiket és szolgáltatásaikat. Így a kampányok jobban konvertálnak, több visszajelzés érkezik a vásárlóktól és gyakrabban használják a játékosított programokat a felhasználók.

2018-ban kiadtuk az első és máig egyetlen gyakorlati szakkönyvet a témában magyar nyelven. Mára már többszáz szétjegyzetelt példányt forgatnak napi rendszerességgel az ügyfeleink – a tervezésben ennek a könyvnek nincs párja. 

Ezt mondják az Akadémiáról az Akadémisták

Ilyen (lenne) a matek az Akadémián

Jelenleg 5 kurzusunk van fent, összesen 7 óra 51 percnyi menetidővel

➡14.900 Ft/kurzus átlagáron ez 74.500 Ft

50+ mechanizmus leírás (folyamatosan bővül), ~50 kognitív torzítás leírás (folyamatosan bővül)

➡ 15.000 Ft

33 óra 8 percnyi live adás, ahol az Akadémisták kérdéseire válaszolok (52 db videó)

➡ 20.000 Ft/óra konzultációs díjjal számolva 660.000 Ft

123 blogbejegyzés (interjúk, esettanulmányok, szakmai leírások)

➡ egy 10 cikkes magazin darabja 1990 Ft-on, ez 12 példányra 23.880 Ft

773.380 forint az értéke ennek a csomagnak - és ennek a töredékéért előfizethetsz

Hogyan működik az előfizetés?

A lenti űrlapot kitöltöd, a biztonságos SimplePay felületen a bankkártyáddal kifizeted az első havi díjat (6.350 Ft), és a felület titkosítva eltárolja a kártyaadataidat (senki sem fér hozzá).
 
Egy hónap múlva a Simple automatikusan levonja ugyanezt az összeget ugyanerről a kártyáról, így automatikusan, fáradtság nélkül fogod fizetni az Akadémia tagságodat, amíg le nem mondod.
 

Ha már nem akarsz tag lenni, két kattintással lemondhatod. Gyors, egyszerű és biztonságos megoldás, a bankkártya-adataidhoz nem férünk hozzá.

773.380 Ft egyben vagy
6.350 Ft havonta?

Az Akadémián kívül nincs még egy ilyen magyar nyelvű, tudással brutálisan kibélelt gamification- és vásárlói pszichológiai képzés és tudástár. Emiatt akármekkora összegre belőhetnénk, de nekünk az a fontos, hogy minél többen megismerjék ezt a viselkedés alapú mindsetet.

Egy kis extra: az első hónapod mellé megkapod ezt a könyvet, ingyen

Az Akadémistáknak minden tudományunk rendelkezésére áll. Emiatt, és a belénk vetett bizalom miatt új Akadémistaként te is megkapod ajándékba a Gyakorlati játékosítás könyvünket (5.990 Ft helyett).

Kipróbálnád egy hétre az Akadémiát, mielőtt előfizetsz?

Mi sem egyszerűbb, sőt ez egy remek lehetőség: töltsd ki ezt az űrlapot, és hét napig hozzáférést kapsz a próbakurzushoz és a Facebook-csoportunkhoz ingyen:

Előfizetnél az Akadémiára? Töltsd ki ezt az űrlapot:

Gyakran ismételt kérdések

Ha most kifizetem kártyával a 6350 Ft-ot, akkor egy hónap után mi lesz?

Ha most kifizeted az egyhavi díjat, akkor az űrlapon szereplő információkat elfogadva engedélyezed a rendszernek, hogy eltárolja titkosítva a kártyaadataidat. Ezért havonta egyszer ugyanezt az összeget automatikusan terheli a kártyádra, mint a következő havi tagdíjat.

Ha nem akarom tovább fizetni a havidíjat, mit csináljak?

Az Akadémia honlapon lévő profilodnál van egy “Előfizetés lemondása” gomb. Ezt megnyomod, és kész.

Így a következő havi díjat már nem fogja levonni a kártyádról, és a fordulónapig hozzáférsz az előfizetői anyagokhoz.

Ha most lemaradok a csatlakozáskor, hogyan lehet mégis tag?

Egy évben négyszer nyitjuk meg az Akadémia csatlakozást. Ennek szervezési okai vannak: bizonyos programokat, eseményeket és lehetőségeket kizárólag az újaknak adunk, és ha egyszerre, időközönként jön egy új csoport, könnyebb ezt leszervezni.

Kezdőknek vagy haladóknak ajánlott inkább az Akadémia?

A rendszer lényege, hogy a bevezető anyag megtekintése után vagy szabadon barangolsz a blogbejegyzések között (ha haladóbb vagy), vagy kézen fogjuk a kezed és az egymást követő videokurzusok ajánlott sorrendjében haladsz előre kezdőként.

A könyv is benne van az első havi tagdíjban?​

Igen. Minden Akadémia regisztrációhoz fizetés után ingyenesen elküldjük a Gyakorlati játékosítás könyvünket.

Más kérdésem van, hova írhatok?

Erre a címre küldj mindenféle kérdéseket nekünk: hello@kollektiva.eu