Gamification Ötpercesek: így kezdünk új projektet

Az a baj a világgal, hogy már nem tudunk olvasni. Hiába a sok évnyi iskola, a világ összes könyve és az információdús blogposztok, nem tudunk olvasni, mert alig van rá időnk. Néhányan most biztos elkezdik rázni az öklüket: "Mindenkinek arra van ideje, amire akarja!" - persze, persze.

Én imádok olvasni, de mégsem szánok rá annyi időt, amennyit szeretnék (például dolgozni is szeretnék, a kettő együtt pedig nem megy). Annyi remek olvasnivaló van a világon, hogyan fogyaszthatnánk ebből minél többet?

Gamification Ötpercesek: a mi megoldásunk

Az olvasással az a “baj”, hogy nehezen párhuzamosítható más cselekvésekkel. Rádiót tudunk autóvezetés közben hallgatni, de könyvet olvasni nem – vagyis de, csak se nem szabályos, se nem egészséges.

Innen már csak egy gondolati ugrás volt az, hogy kilépjünk az írott formátumú gamification tudásvilágból! Az a tétel már megdőlt, hogy a hosszú blogbejegyzéseket nem olvassák el az emberek, de az még nem, hogy a hosszú videókat megnézik. Mivel videós tartalmakban gondolkodtunk, ezért a rövid, maximum 5 perces felvételek mellett döntöttünk.

Így jött létre a Gamification Ötpercesek, ami egy 2018-ban rajtoló projektünk: tényleg rövid videókat készítünk olyan témákban, amik a gamificationhöz kapcsolódnak. Ha megnézed az első adásokat, amit lentebb linkeltem, akkor feltűnhet pár apróság, amit mi a gamification égisze alá szoktunk sorolni. (Például a plüss mosópatkányt megtalálod a második részben?)

3 trükk, hogy fogyaszthatóbb legyen a tartalom

Klikkvadász ez az alcím, ráadásul egy nulladik lépéssel kell kezdenünk: legyen jó minőségű a kép és a hang! Ez már majdnem tökéletes, így ki mertük tenni a kezdeti videókat fogyasztásra, de mindig van hova fejlődni. “A kész jobb, mint a tökéletes.” Azt pedig már meg sem kell említeni, hogy a jó minőségű tartalomra is ugyanennyire törekedni kell.

Annak érdekében, hogy kíváncsivá tegyük a nézőt, több dolgot is kipróbáltunk, aminek a hatásait csak később fogjuk tudni megmutatni. Az egyik legszembetűnőbb ilyen elem az évad és rész megjelölés. Ha meglátod a második részét valaminek, ami ráadásul érdekel téged, valamint könnyen fogyasztható, akkor kíváncsi vagy az első részére is. Nézd mit linkeltem be neked (ha mobilon nézed, a videó végi ajánló csak a Youtube appban látszódik):

Az emberi tudat törekszik a teljességre – ezért működnek remekül a kollekció gyűjtögetős mechanizmusok. Az évad-rész megjelöléssel ugyanerre tudunk hatást gyakorolni: a Gamification Ötpercesek első évada 5 részt fog tartalmazni, amiből kettő ezzel a bejegyzéssel egy időben vált elérhetővé. Nyugi, ha nem szeretnél lemaradni semmiről, akkor pikk-pakk feliratkozhatsz, vagy csatlakozhatsz a csoportunkhoz, így békésen telhetnek a napjaid a következő premierekig. 🙂

Habár egy kis előre gondolkodást igényel, de a videóban elhelyezhetsz olyan elemeket (tárgyakat, hangokat akár), amelyek valamilyen többletinformációt vagy -jelentést hordoznak, vagy csak a későbbiekben lesznek fontosak. Ebből le is lövök most egyet: A kép jobb oldalán, az asztalon ülő sirály bizonyos videókban meg fog jelenni – ezzel fogom jelölni azt, hogy milyen kategóriába esik a videó témája. A sirály neve egyébként Steven Seagull, és a 2017-es brightoni Gamification Europe Conference-ről hoztam.

Olyannyira nem vagyunk egy véleményen a Tchibo-val arról, hogy mi a legtöbb, mi adható, hogy ez kihat a videós tartalmainkra is. Szerintünk a te figyelmed a legértékesebb, így nem is szeretnénk az idődet húzni – ezért készítünk maximum 5 perces anyagokat. Apró elköteleződést kérünk csak tőled. Ha valami véletlenül hosszabb lenne, akkor vagy újra vágjuk, vagy újra felvesszük átfogalmazva az anyagot. Ha nagyon nem megy így se, akkor pedig elrappeljük.

És most?

Most menj a Youtube csatornánkra, és nézd meg a Gamification Ötpercesek felkerült részeit! Ezután több lehetőséged is lesz, de a videóból ez úgyis kiderül. 🙂

Mi vagyunk a Kollektíva

Itt a Kollektívánál azzal foglalkozunk, hogy játékokkal és tudománnyal hatékonyabbá és érdekesebbé tesszük a világot.

Mostanában írtuk, olvastad?

Kövess minket Facebookon

Az alapozó e-book megvan már?

Oszd meg és uralkodj:

Share on facebook
Share on email
Share on linkedin
Share on pinterest
konyv_mockup_landing

hasznos, amit olvasol?

El se hinnéd, mennyi hasznos ötlet és módszer van még, amit megismerhetsz és felhasználhatsz. Írtunk egy könyvet a témában, hogy mégis elhidd. Érdekel?

Írtunk egy brutálhasznos , ingyenes e-bookot a témában.

Érdekel?

Játékosítás kezdőknek (vállalkozás verzió)

Készítettünk egy e-bookot a gamificationről azért, hogy te ne csak értsd, de használni is tudd a munkádban. Hova küldhetjük?

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Az adatvédelmi nélkül sajnos nem lesz az igazi.
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Vigyázunk az adataidra. Adatkezelési tájékoztatót itt.

Játékosítás kezdőknek (oktatói verzió)

Készítettünk egy e-bookot a gamificationről azért, hogy te ne csak értsd, de használni is tudd a munkádban. Hova küldhetjük?

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Az adatvédelmi nélkül sajnos nem lesz az igazi.
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Vigyázunk az adataidra. Adatkezelési tájékoztatót itt.