Gamification

Elérkeztünk a GAMAKO rally célszalagjához. Hosszú utat tettünk meg eddig, ezért ebben a bejegyzésben keretbe foglaljuk, hogy miről volt szó eddig, és mondunk három kihagyhatatlan lépést annak érdekében, hogy elkezdhesd játékosítani a saját folyamataidat.

A GAMAKO rally első részében szó volt arról, hogy mindenki élményeket keres. Mutattunk pár példát arra, hogy mi hogyan fejlesztettük három különböző helyzetben a szolgáltatásunk nyújtotta élményt.

A GAMAKO rally második részében elmondtuk, hogy mi történik akkor, ha nem foglalkozol az élményépítéssel. Emellett adtunk egy tuti tippet arra, hogy hogyan tudod jobban végiggondolni a saját folyamatodat (trigger-cselekvés-jutalom, emlékszel?).

A GAMAKO rally végéhez közeledve ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogy tudod körülbelül 4 óra alatt felépíteni a saját ügyfélélményeidet jóformán a semmiből.

Hogyan álljak neki?

A játékos élmények létrehozása a gamification (azaz játékosítás) egyik legfőbb felhasználása. Abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy temérdek szakirodalom áll rendelkezésedre a témában.

Angolul.

De legalább meg tudod rendelni ezeket a könyveket az interneten.

Külföldről.

Dunát lehet rekeszteni az angol nyelvű gamification könyvekből. Vannak köztük kiválóak, vannak haszontalanok, mint minden iparágban. Viszont ha a jobbakból szeretnél egy biztos alapot megteremteni magadnak, az bizony erőforrás-igényes – pénzben és időben is.

Aztán rájössz, hogy basszus, de jó lenne egy pici viselkedés gazdaságtant és pszichológiát is olvasni, mert ezek is segítenek megérteni az emberek viselkedését. Észre sem veszed és máris egy fél Smithonian méretű könyvtárad lett otthon a témában:

Egy ősi kínai mondás úgy tartja, hogy ezer órányi gyakorlásnál többet ér egyetlen óra egy jó tanítóval. Ha vallod ezt az elvet, akkor gondolhatod azt, hogy elmész egy gamification konferenciára, hiszen ott koncentrált tudást kapsz a szakma apraja-nagyjától.

Az eddigi gyakorlat az volt, hogy “alig” kellett kitenned a lábad otthonról – mármint az országból – ahhoz, hogy egy ilyen konferenciára eljuss. A GamiFIN például – nem fogod kitalálni – Finnországban lesz májusban, a Gamification Europe Conference Amszterdamban lesz novemberben, vagy mondjuk az ICGGBL London 2018 a briteknél.

Hogyan lehet ilyen mesés lehetőségek közül választani?

Mi alapján döntesz?

Egyértelmű, hogy ár-érték arányban próbálsz a lehető legjobban kijönni. A könyvek egy ideig elegendő új tudást fognak adni, aztán elkezdesz sóvárogni a konferenciák és meetup-ok után. Tudom, mert velem is ez történt. 2017 augusztusában lehetőséget kaptam arra, hogy előadjak az első Gamification Europe Conference-en Brightonban.

Örültem a lehetőségnek, hiszen amellett, hogy mesélhettem a saját projektjeinkről és megoldásainkról, találkozhattam és beszélgethettem ezen világ nagyágyúival. Minőségi gondolatok előadás előtt, alatt, után.

A mai világban bámulatosan egyszerűen felfedezhető. Tavaly, amikor Brightonba mentem, repülőt kellett foglalnom és szállást. Emellett ki kellett találnom, hogyan jutok el a reptértől a szállásig a lehető legegyszerűbben. Ennek a megtervezése összesen nettó 1 órámba került.

Gyors matekot érdemes még mellétenni: a repjegy oda-vissza minden hóbelevanccal 42.000 forint, a szállás 35.000 forint volt, a reptér-szállás közti utazás 22.000 forint. Valamennyit költöttem enni-innivalóra is, de a nap nagy részében a konferencia catering elég volt. Ez összesen nagyjából 100.000 forint – és a konferencia belépőt nem kellett megvennem előadóként.

Esetleg nincs valami magyar rendezvény?

De, ez az I. Gamification Magyarország Konferencia. Itthon volt pár példa (és lesz is a GAMAKO-ig) arra, hogy a gamification előkerült eseményeken, meetupokon, konferenciákon, viszont ilyen szuper témákkal tűzdelt még nem volt. Mivel ez lesz az első, képzeld el, mekkora piaci előnyöd lesz, ha eljössz.

Az előadókat úgy válogattuk össze, hogy több terület szakembereit hallgathasd meg: náluk milyen problémákat lehet megoldani ezzel a módszerrel, és te ebből mit tudsz felhasználni. Ezt azért tartjuk fontosnak, mert nagyon szerteágazó tudomány a gamification, és minél többfajta felhasználását látod, annál több ötleted lesz a saját problémád megoldására.

Az esemény egy kellemes májusi szombaton lesz, ráadásul Veszprémben. Végre lehetőséged van egy fél napra kiszakadni a szokásos környezetedből. Pestről egyébként is hamarabb lent vagy, mint ha a város egyik végéből a másikba akarnál átkocsikázni.

30 perces előadásokra számíts. 10 percben nem lehet értéket átadni, ezért ennél hosszabb kell, viszont 60 percben elgémberedik a nyakad. Vigyázunk az egészségedre, ezért a kényelmes félórás intervallumot választottuk.

Gyere te is a GAMAKO-ra!

Annyi mindent szeretnénk neked megmutatni ebből a világból, de nem lehet 😔 Igyekszünk összehangolni az előadásokat azért, hogy fél nap alatt a maximumot ismerd meg a gamification módszereiből. Kattints ide, a GAMAKO oldalára és nézd meg, mivel készülünk számodra!

Az igazi rally csak most kezdődik 🙂

Szóljunk, ha legközelebb írunk valamit a témában?
Add meg az email címed, és értesítünk, amint elérhető lesz:
Vigyázunk az adataidra. Adatvédelmi tájékoztató itt.