Mi vagyunk a Kollektíva

Ez pedig a blogunk

Példák, esettanulmányok

A viselkedés tervezhető – megmutatjuk, hogyan

Álltál-e már úgy egy fagyispult előtt, amiben volt harminc (persze finomabbnál finomabb) ízű fagylalt, hogy “úristen, mindet akarom”? Aztán persze rájöttél, hogy nem elhanyagolható egészségügyi problémád származna belőle, úgyhogy muszáj választanod. De melyiket? Semmit sem akarsz kihagyni, ugye?

Hopp, ez jó, elolvasom »
Gamification alapok

Ezt a 3 téveszmét kerüld el a munkádban

“Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen.” Az ember tragédiáját bizonyára ismered – az idézett sorral rögtön az elején találkozunk. Ha most egy pillanatra letesszük a szakmai kalapunkat, akkor bevallhatjuk egymásnak, hogy mind éreztük már ezt a pályánk során legalább egyszer korábban.

Hopp, ez jó, elolvasom »
Gamification alapok

Nem vagy imposztor, elhiszed?

Amikor te kételkedsz a saját ötletedben, hogyan lehetne elvárni másoktól, hogy lelkesedjenek érte? Ha elvállalsz egy munkát és időközben azt gondolod egy ponton, hogy mégsem leszel képes elég jól megcsinálni, akkor hogyan várhatnád el másoktól, hogy elhiggyék?

Hopp, ez jó, elolvasom »
Haladó anyagok

Hogyan kell továbbmenni? A triggerek 3 típusa

Bosszankodtál-e már valaha azon, ha egy honlapon nem tudtad, hogyan kell a következő képernyőre ugrani? Vagy nem tudtad, hogyan lehet egy webshopban kosárba tenni a terméket, vagy leiratkozni egy hírlevélről, vagy beállítani az új tévédet? Lehet, hogy meg akartad tenni, az is lehet, hogy meg is tudtad volna, de nem volt egyértelmű, hogy mit is kellene csinálnod.

Hopp, ez jó, elolvasom »
Haladó anyagok

Így tervezz pontrendszert 5 lépésben

“Supershop van?” Mikor hallottad utoljára ezt a kérdést? Ha van kártyád, tudod, hogy miért kaphatsz rá pontot? A pontrendszer az egyik legegyszerűbben beépíthető játékmechanizmus. „Pislantottál egyet, 2 pontot kapsz érte!”. „Üdv újra itt, 10 XP jár a bejelentkezésért.”. „Főgonosz legyőzve, végtelen mennyiségű XP a jutalmad.”. Hogyan lehet ezt hatékonyan kidolgozni?

Hopp, ez jó, elolvasom »
Oktatás

Történetírás középiskolás fokon (gamification beszámoló)

Bevezetés, tárgyalás, befejezés. A fogalmazás szentháromságával minden általános iskolás szembekerül tanulmányai során. Adott ez a keret, amelyet nem mindig csúcslelkesedéssel tölt meg a nebuló. Azokra gondolok főleg, akiknek nehezére esik az írás – ők inkább szóban mesélik el a hihetetlen hétvégéjüket, írásban pedig maximum a Messenger üzenetig, közösségi oldalas bejegyzésig, Insta sztoripötyögésig jutnak.

Hopp, ez jó, elolvasom »
Gamification alapok

4 legális hangulatfokozó vegyület, amit gamificationnel előállíthatsz

A gamificationről szóló beszélgetésekben és könyvekben gyakran emlegetik a neurotudományokat, a neurotranszmittereket és az agy kémiáját. A neurotranszmitterek olyan vegyületek, amelyek az agyban közvetítenek különböző jeleket. Ebben a posztban azokról a vegyületekről lesz szó, amelyeket a gamificationnel munkára bírhatunk. Négy neurotranszmitterről érdemes szót ejteni, ezeket DOSE-nak rövidítik: dopamin, oxitocin, szerotonin és endorfin.

Hopp, ez jó, elolvasom »
Gamification alapok

6 gamification definíció

Tegyük fel, hogy a legjobb barátod még életében nem látott és nem kóstolt citromot. Hogyan magyarázod el neki, hogy mi az? Gömbölyded, sárga színű gyümölcs, ami savanykás – ez biztos eszedbe jut róla, és igazad is van. De mi van a gamificationnel? Ezt hogyan lehetne mindenki számára érthetően elmagyarázni?

Hopp, ez jó, elolvasom »
Gamification alapok

Miért tanuld tőlünk a gamificationt?

Ismered az üzemanyagturizmus kifejezést? Ez az a jelenség, amikor képesek vagyunk többet kocsikázni pusztán azért, mert távolabb olcsóbb az üzemanyag. Ez klasszikus példája a zsoldoshűségnek. Ugyanennyire vagyunk hűségesek az információhoz is: ha egy blogtól folyamatosan hiteles és hasznos információkat tanulsz, akkor erős zsoldoshűség alakul ki részedről, ami továbbfejleszthető.

Hopp, ez jó, elolvasom »

Írtunk egy brutálhasznos , ingyenes e-bookot a témában.

Érdekel?

Játékosítás kezdőknek (vállalkozás verzió)

Készítettünk egy e-bookot a gamificationről azért, hogy te ne csak értsd, de használni is tudd a munkádban. Hova küldhetjük?

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Az adatvédelmi nélkül sajnos nem lesz az igazi.
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Vigyázunk az adataidra. Adatkezelési tájékoztatót itt.

Játékosítás kezdőknek (oktatói verzió)

Készítettünk egy e-bookot a gamificationről azért, hogy te ne csak értsd, de használni is tudd a munkádban. Hova küldhetjük?

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Az adatvédelmi nélkül sajnos nem lesz az igazi.
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Vigyázunk az adataidra. Adatkezelési tájékoztatót itt.