Itt van néhány izgalmas bejegyzés

a Kollektíva blog tartalmából

9 gamification szoftver és platform, ami hasznos lehet a cégednek

A gamification nem technikai sport, de könnyen gondolhatjuk ezt. A médiában, a blogposztokban csak úgy röpködnek az applikációk, honlapok és digitális példák, amikor gamificationről esik szó. Nem azt mondom, hogy eretnekség digitális eszközöket használni, ha játékosítani szeretnél. Azt mondom, hogy érdemes a lehető legjobb eszközöket megkeresni és használni.

Tovább olvasom »

Célok, mutatók, mérőszámok: innen tudod, hogy sikeres volt-e a projekted

Ha valaha tanultál (vagy tanítottak neked) projektmenedzsmentet, akkor bizonyára találkoztál Peter Drucker nevével. Druckerről annyit kell tudnod, hogy ő a menedzsment Mózese: milliók követik a tanításait, és teszik így hatékonyabbá a saját munkájukat, cégüket, életüket. Drucker mondta azt, hogy ha valami nem mérhető, akkor nem is irányítható. Bólogatnunk sem kell, hogy tudjuk, ebben mind egyetértünk.

Tovább olvasom »

Így tervezd meg a gamification perszónádat (30 kérdés és válaszok)

“Ki a célcsoportod?” “Mindenki!” bizonyára te is hallottál már ilyesmi választ erre a kérdésre. A célcsoport meghatározás fontossága vitán felül áll: tudnunk kell, hogy kit akarunk noszogatni a folyamatunkban. Ha ezzel egyetértesz, akkor valószínűleg azzal is, hogy minél konkrétabban írunk le egyetlen személyt a teljes célcsoportból, annál személyre szabottabb lesz a folyamatunk, annál hatékonyabbak leszünk. Erre a hatékonyságturbózásra szolgál a perszónaalkotás.

Tovább olvasom »

A viselkedés tervezhető – megmutatjuk, hogyan

Álltál-e már úgy egy fagyispult előtt, amiben volt harminc (persze finomabbnál finomabb) ízű fagylalt, hogy “úristen, mindet akarom”? Aztán persze rájöttél, hogy nem elhanyagolható egészségügyi problémád származna belőle, úgyhogy muszáj választanod. De melyiket? Semmit sem akarsz kihagyni, ugye?

Tovább olvasom »

Ezt a 3 téveszmét kerüld el a munkádban

“Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen.” Az ember tragédiáját bizonyára ismered – az idézett sorral rögtön az elején találkozunk. Ha most egy pillanatra letesszük a szakmai kalapunkat, akkor bevallhatjuk egymásnak, hogy mind éreztük már ezt a pályánk során legalább egyszer korábban.

Tovább olvasom »

Nem vagy imposztor, elhiszed?

Amikor te kételkedsz a saját ötletedben, hogyan lehetne elvárni másoktól, hogy lelkesedjenek érte? Ha elvállalsz egy munkát és időközben azt gondolod egy ponton, hogy mégsem leszel képes elég jól megcsinálni, akkor hogyan várhatnád el másoktól, hogy elhiggyék?

Tovább olvasom »

Hogyan kell továbbmenni? A triggerek 3 típusa

Bosszankodtál-e már valaha azon, ha egy honlapon nem tudtad, hogyan kell a következő képernyőre ugrani? Vagy nem tudtad, hogyan lehet egy webshopban kosárba tenni a terméket, vagy leiratkozni egy hírlevélről, vagy beállítani az új tévédet? Lehet, hogy meg akartad tenni, az is lehet, hogy meg is tudtad volna, de nem volt egyértelmű, hogy mit is kellene csinálnod.

Tovább olvasom »

Így tervezz pontrendszert 5 lépésben

“Supershop van?” Mikor hallottad utoljára ezt a kérdést? Ha van kártyád, tudod, hogy miért kaphatsz rá pontot? A pontrendszer az egyik legegyszerűbben beépíthető játékmechanizmus. „Pislantottál egyet, 2 pontot kapsz érte!”. „Üdv újra itt, 10 XP jár a bejelentkezésért.”. „Főgonosz legyőzve, végtelen mennyiségű XP a jutalmad.”. Hogyan lehet ezt hatékonyan kidolgozni?

Tovább olvasom »

Kitartó olvasóknak itt egy jóképű láma:

ha túlgörgetted az ingyenes e-bookot

Kopirájt 2021. Törje ki a nyavalya, aki beleköt.